.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام؛
پيشرفت و عدالت دولتي به نتيجه نخواهد رسيد
نبايد فقط به آرمان هاي سياسي اكتفا كرد/نسل سوم و چهارم انقلاب رسالت جديدي خواهند داشت و ديگر مقهور عصر سياست نخواهند بود و دغدغه اصلي آنها بهبود بخشیدن شاخص های اجتماعي خواهد بود ...
 پيشرفت و عدالت دولتي به نتيجه نخواهد رسيد

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام گفت: اگر فقط به سياست اكتفا كنيم و از اقتصاد و فرهنگ و معنويت غافل شويم دچار عدم تعادل در زندگی جمعی و اداره كشور خواهيم شد.

محسن رضايي كه به دعوت تشكل هاي دانشجويي دانشگاه آزاد اسلامي و در جمع دبيران و هسته مركزي اين تشكل‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم و تحقیقات تهران سخن مي گفت ،اظهار داشت: اميدوارم اين جنب و جوش شما دانشجويان عزيز همواره ادامه پيدا كند و ملت ايران از ظرفيت دانشجويان و جوانان خود بيش از پيش بهره‌مند گردد.

وي ضمن تبريك به مناسبت سالروز شكست نيروهاي آمريكايي در صحراي طبس، گفت: اين عمليات از پيچيده ترين و مخفي ترين عمليات هاي نظامي جهان بود كه به فضل الهي به شكست انجاميد.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: اما مساله اين بود كه ملت ايران تحمل حضور آمريكايي ها را نداشت و در اوايل انقلاب عليرغم مخالفت دولت موقت، دانشجویان پیرو خط امام طي يك اقدام خودجوش مردمي، سفارت آمريكا در ايران را تسخير و ديپلمات هاي آن كشور را دستگير كردند و در حقيقت عمليات طبس به جهت آزاد سازي اين گروگان ها بود كه به شكست انجاميد.

رضايي در ادامهخاطرنشان كرد: در راستاي اين فعاليت انقلابي بود كه ملت ايران پس از 5 يا 6 دهه امريكائي‌ها را تحقير كردند و به همين دليل آنها بعد از آنكه از فعاليت ديپلماتيك نا اميد شدند، عمليات طبس را طراحي كردند.

وي با اشاره به حوادثي كه پس از عمليات طبس براي انقلاب اسلامي بوجود آمد، گفت: ملت ايران با شكست دشمنان خود براي تثبيت استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي كمال استفاده را برد. البته با فرض اين تثبيت يك بناي جديدي براي آينده ايران گذاشته شد كه بتواند به آرمان هاي خود دست پيدا كند و اين آرمان‌ها عبارت بودند از استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي، مردم سالاري ديني و رضايي در ادامه با تاكيد بر اينكه "نبايد فقط به آرمان هاي سياسي اكتفا كرد"، اظهار داشت: اگر فقط به سياست اكتفا كنيم و از اقتصاد و فرهنگ و معنويت غافل شويم دچار عدم تعادل در زندگی جمعی و اداره كشور خواهيم شد.

دبير مجمع تشخيص مصلحت نظام در ادامه سخنان خود با اشاره به اهميت جايگاه نسل سوم و چهارم انقلاب، گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب وارد عصر جديدي از ايران شدند كه من آن را عصر اجتماعي قلمداد مي كنم البته اين به معني ناديده گرفتن عرصه سياست نيست بلكه به معني آن است كه به جای تاکید بر سیاست بايد جامعه، خانواده، فرهنگ و اقتصاد را سامان داد.

رضايي به جوانان كشور توصيه كرد كه دست از دامن روحانيت و ولايت فقيه نكشند زيرا كه اين دو ضامن آزادي و استقلال هستند و سد ديكتاتوري و استعمار در ايران بوده‌اند و اگر روزي اين دو ضعيف شوند، آزادي و استقلال هم ضعيف خواهد شد.

رضایی تاكيد كرد: يك زمان كار ما سياست سازي بود اما امروز تقويت جامعه، خانواده، روستا، شهر، استان و تنظیم مجدد رابطه معنويت و اخلاق با جامعه در اولويت است. منظورم اين است كه بايد در پي جامعه سازي باشيم و لذا در اين راستا قدرت اقتصادي، علمي، فناوري و فرهنگي در عرصه اجتماعي بسيار مورد توجه قرار خواهد بود. بنابراين معتقدم كه ما به عصر جديدي وارد شده ايم و قهرمانان آينده ما نخبگاني هستند كه جامعه ايراني و اسلامي را خواهند ساخت .

رضایی خاطرنشان كرد: براي ساختن جامعه ايراني و اسلامي دو ركن اساسي پيشرفت و عدالت لازم است؛ بنابراين بدون اين دو عامل جامعه ايده ال دست نيافتني خواهد بود. لذا ما در جامعه ايراني اسلامي نيازمند پيشرفت عادلانه در همه ابعاد خواهيم بود.

وي اضافه كرد: ما نيازمند الگوهاي ايراني و اسلامي براي زنده كردن آرمان هاي خود هستيم اگر چه از ساير الگوهاي موجود در دنيا نيز استفاده خواهيم كرد. بنابراين از پيشرفت هاي موجود در دنيا استفاده مي كنيم بدون اينكه دچار از خود بيگانگي شويم و در همين راستا نيازمند آن هستيم كه در ابعاد فرهنگي و اقتصادي پيشرفت نماييم.

رضايي درباره نقش و جايگاه عدالت گفت: آيا بدون وجود عدالت مي توان شهرها، استان‌ها و اقوام ايراني را بازسازي كرد؟ قطعا اين گونه نيست و از طريق گسترش عدالت است كه همه اقوام ايراني در اداره اقتصادي كشور مشاركت خواهند داشت و در همين راستا بود كه بنده فدراليسم اقتصادي را كه در آن عدالت و پيشرفت رعايت خواهد شد را مطرح كردم.

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام تصريح كرد: عدالت و پيشرفت به صورت توامان موجب مي شود تا همه اقوام ايراني در اداره كشور شريك و سهيم باشند زيرا پيشرفت و عدالت دولتي به نتيجه نخواهد رسيد.

رضايي گفت: نسل سوم و چهارم انقلاب رسالت جديدي خواهند داشت و ديگر مقهور عصر سياست نخواهند بود و دغدغه اصلي آنها بهبود بخشیدن شاخص های اجتماعي خواهد بود واگر از اين امر غفلت شود جوانان بر اساس استعداد و درک خودشان به دنبال حل مشكلات اجتماعي خواهند بود.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.079 seconds.